۶ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۰

استاندار قزوین:

جشنواره رضوی فرصتی برای آشنایی با سیره ائمه معصومین است

جشنواره رضوی فرصتی برای آشنایی با سیره ائمه معصومین است

قزوین- استاندار قزوین گفت: جشنواره رضوی فرصتی طلایی برای آشنایی آحاد جامعه با کتب مربوط به سیره ائمه اطهار (ع) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت الله جمالی پور، در این باره اظهار داشت: آشنایی با خصوصیات اخلاقی و معنوی بزرگان دین از طریق کتبی که با این موضوع نوشته و منتشر می‌شوند، یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی صحیح با سیره زندگی امامان معصوم علیه السلام است که این مهم با حرکت‌های فرهنگی نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح گسترده و ملی قابل حصول است.

وی افزود: در سال جاری که به علت بیماری همه گیر کرونا، امکان خدمت رسانی حضوری کتابخانه ها برای افراد جامعه ممکن نبود، با همت و تلاش ستودنی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب الکترونیک در حال برگزاری است که از مردم فرهنگ دوست و مؤمن استان قزوین دعوت می‌کنیم تا حضوری پرشور در این جشنواره داشته باشند و با مطالعه کتاب‌هایی که در جشنواره معرفی شده و به راحتی قابل دسترسی است، شناختی عمیق‌تر و صحیح‌تر نسبت به زندگی امام رضا (علیه السلام)، پدر بزرگوار، خواهر ارجمند، برادر گرانقدر و فرزند گرامی شأن کسب کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: این جشنواره با بخش ویژه امام هادی علیه السلام و با محور دوازده کتاب در رده‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال، برگزار می‌شود.

جمالی پور یادآور شد: در نظر گرفتن مسابقه‌های کتاب محور همچون نقاشی، پویش کتاب خوان و فعالیت‌های گروهی، ویژه کودکان و نوجوانان، نشان از دغدغه مندی این نهاد بر تعمیق فرهنگ مطالعه و شناخت روش صحیح زندگی از طریق خواندن منابع مربوط به سیره امامان معصوم علیه السلام در بین این قشر دارد، که جای تقدیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: حال که فرصتی به سبب تلاش شبانه روزی مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای کتابخوانی به ویژه مطالعه کتب مرتبط با زندگی افراد برجسته دین اسلام فراهم آمده است، باید آن را مغتنم شمرد.

کد خبر 4934109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha